maandag 27 juli 2015

Het Grootste Verschil


Veel mensen dromen van een leven zonder problemen.

Het is waar dat de meeste mensen die tot God komen, dat doen, omdat zij bepaalde problemen willen oplossen.

Dat gebeurde ook met mijn familie.

Aan één kant kunnen wij de grootste problemen, door het geloof, oplossen.

Aan de andere kant zou ik liegen als ik tegen u zei dat u geen problemen meer zult hebben.

Misschien klink ik pessimistisch.

Dat ben ik niet.

Wel realistisch.

U zult altijd problemen hebben.

Ik ook.

Problemen zullen altijd bestaan en met de kracht van het geloof in het Woord van God, kunnen wij ze altijd overwinnen.

Maar we kunnen niet vergeten dat de overwinning niet iets automatisch is.

Wij moeten er voor strijden.

Wij moeten ons deel altijd doen.

Het grootste verschil tussen een persoon die door het geloof leeft en iemand die dat niet doet, is precies de manier waarop ze reageren wanneer ze geconfronteerd worden door de teleurstellingen, slecht nieuws, negatieve omstandigheden, enz.

Wie gelooft, kijkt, ondanks de emoties, naar God en baseert zich op wat geschreven staat.

Wie niet gelooft, geeft op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten