zondag 8 februari 2015

Dat is gevaarlijk! (deel 2)


Ik dien Jezus al 24 jaar.

En één van de dingen die ik heb geleerd, is dat het grootste gevaar van mensen komt, die God op een dag hebben "gediend", maar de kerk daarna verlieten.

Ik zeg grootste gevaar, omdat ik over geloof praat.

Die mensen werden besmet door iets dat hun het geloof deed verliezen en als zij niet "genezen worden", is hun conditie besmettelijk.

Nogmaals, ik praat over het geloof.

Zij zijn niet per sé slechte mensen.

Maar hun manier van denken is zeker slecht.

Het is zelfs mogelijk dat zij slachtoffers zijn geweest van een slecht behandeling, een slecht getuigenis van anderen of dergelijke.

Ik weet dat het mogelijk is dat de schuld niet alleen bij hun ligt.

Wij allen maken fouten.

Veel fouten.

Maar wanneer iemand God vreest, kan niemand of niets hem van het pad van God weghalen.

Als iemand mij van Gods pad kon weghalen, dan zou dat precies tonen dat mijn geloof niet zo sterk was als ik dacht.

En aan wie kunnen wij de schuld geven als wij vallen?

Wij zijn verantwoordelijk voor ons eigen leven en geloof.

Zoals wij ook verantwoordelijk zijn om onze vriendschappen te bepalen…

1 opmerking:

  1. Vriendschap met de wereld = vriendschap met de heerser van het kwaad
    Vriendschap met het woord van God = vriendschap met God
    Vriendschap met de wereld en met het woord van God gaan niet samen, dus maak uw keuze.

    BeantwoordenVerwijderen