maandag 2 februari 2015

Ik heb er geen zin in!


Wat wij willen doen, is niet altijd het best. Ik zou zelfs zo ver durven gaan om te zeggen dat het vaak het slechtste is.

Als u een persoon bent die alleen datgene doet waar u zin in heeft, dan bent u zeer waarschijnlijk ook een persoon die vaak teleurgesteld wordt.

Waarom zeg ik dit?
Omdat, als wij positieve resultaten willen behalen, is het noodzakelijk om te offeren. En offeren is altijd moeilijk. Of niet?

Denkt u dat ik zin heb om te offeren?
Nee! Daar heb ik geen zin in! Maar ik doe het wel.

Ik offer, omdat ik weet dat er geen behoudenis bestaat zonder offer. Dagelijks offer…

Om behouden te zijn moeten wij dagelijks ons eigen wil opofferen om de wil van God te kunnen doen.

Dus, heeft u zin om te bidden? Bid dan.
Heeft u geen zin om te bidden? Bid alsnog.

Heeft u zin om te vasten? Vast dan.
Heeft u geen zin om te vasten? Vast, in ieder geval.

Snapt u het?

Het tegenovergestelde geldt voor wat slecht is.

Heeft u geen zin om een bepaalde zonde te begaan? Bega hem dan niet.
Heeft u zin om die zonde wel te begaan? Bega hem, hoe dan ook, NIET!

Vergeet niet dat uw verstand de kracht heeft om te bepalen wat u zult doen, zelfs om iets te doen dat u eigenlijk niet wilde doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten