zaterdag 14 februari 2015

De kerk verlaten is God verlaten (deel 2)


Hoeveel mensen kent u, die God hebben leren kennen zonder dat ze naar de kerk kwamen?

Veel?
Weinig?
Niemand?

U kunt die vraag wel beantwoorden.

Als ik God heb leren kennen, nadat ik naar de kerk kwam, hoe kan ik mijzelf daarna dan overtuigen dat ik niet meer naar de kerk hoef te gaan om God te zoeken?

Daarom zeg ik dat de kerk verlaten, hetzelfde is als God verlaten.

Natuurlijk, zijn er uitzonderingen.

Stel u zich voor dat een persoon in een bepaalde plaats woont waar er geen kerk is. In dat geval moet hij van zijn huis, de kerk maken.

Ik bedoel, alles wat hij in de kerk zou doen, dient hij nu thuis te doen: bidden, het woord van God bestuderen, vasten, etc.

Het doel van deze boodschap is niet om u afhankelijk te maken van een kerk. Wij moeten alleen afhankelijk zijn van God en ons eigen geloof.

Mijn doel, echter, is om u te bemoedigen om God nooit te verlaten.

Lees ook:
De kerk verlaten is God verlaten (deel 1)

1 opmerking:

  1. Ik ken vele mensen die zeggen God te kennen en die niet naar de kerk gaan, maar als je naar hun levens kijkt zie je God niet...

    BeantwoordenVerwijderen